نقش زیر عنوان در نتایج گوگل
وبمستران از این قابلیت برای جلب نظر کاربران اینترنتی و موتورهای جستجو استفاده می کنند. هر چقدر که ظاهر عنوان و زیر عنوان در نتایج گوگل زیباتر و کارآمدتر باشد، کاربران تمایل بیشتری به کلیک روی آن را خواهند داشت. به همین دلیل حتی با وجود اینکه google به صورت رسمی نشانه گذاری اسکیما یک تکنیک سئو معرفی نکرده است، اما از آن به عنوان یک تکنیک افزایش نرخ کلیک یاد می شود.
نشانه گذاری اسکیما چیست؟
نشانه گذاری اسکیما در واقع نوعی کد است که شما در وب سایت خود قرار می دهید تا به موتورهای جستجو این امکان را بدهید که نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی نشان دهد. این نشانه گذاری ها در قالب یکسری برچسب یا میکرودیتا ایجاد می شوند. با قرار دادن آنها در HTML وبسایت خود می توان به بهبود خوانایی و نمایش صفحه ها در نتایج موتورهای جستجو کمک به سزایی کرد.
مفهوم سوال و جواب در نتایج گوگل چیست؟
FAQ مخفف عبارت Frequently Asked Questions به معنای سوالات متداول است.
در یک صفحه پرسش و پاسخ مجموعه ای از متداول ترین سوالاتی که توسط کاربران مطرح می شود با پاسخ دقیق برای هر یک از آنها قرار می گیرد.
این سوالات هم در متن نشان داده می شود و هم می توان آنها را با اسکیما به صورت زیر عنوان در نتایج گوگل قرار داد.
این سوالات می توانند درباره یک موضوع خاص بوده یا به محصول، خدمات یا روند کار یک شرکت مرتبط باشد.
معمولا شرکت های بزرگ و فعال از صفحه پرسش و پاسخ در نتایج گوگل برای کاهش حجم کار تیم پشتیبانی خود استفاده می کنند. چرا که به جای پاسخ دادن تک به تک به سوالی که ممکن است برای تعداد زیادی از کاربران پیش بیاید، می توان آنها را به صفحه FAQ ارجاع داد. فایده دیگری که ایجاد صفحات سوالات متداول در متن یا به صورت زیر عنوان در نتایج گوگل دارد این است می توانید به کاربران خود نشان دهید که نسبت به مسائل و مشکلات آنها آگاه هستید و برای حل آنها همیشه راه حلی مناسبی را دارید.
هدف اصلی گوگل یا سایر موتورهای جستجو این است که بتواند به سوال مطرح شده توسط کاربر خود، یک پاسخ دقیق ارائه دهد. اگر شما با استفاده از داده ساختار یافته FAQ پرسش و پاسخ مربوطه را به صورت زیر عنوان در نتایج جستجو گوگل مشخص نمایید، در واقع به موتورهای جستجو می گویید که این جملات یکسری سوالات و جواب های مشخص هستند که به موضوع اصلی صفحه مورد نظر مرتبط می باشند.
نحوه ایجاد زیر عنوان در نتایج گوگلآموزش گام به گام ایجاد زیر عنوان در نتایج گوگل
وردپرس به صورت پیش فرض از دو ادیتور استفاده می کند:
ویرایشگر کلاسیک
گوتنبرگ ادیتور
ویرایشگر classic از همان ابتدای راه اندازی وردپرس روی آن قرار گرفته و وبمستران می توانستند از آن استفاده نمایند. اما در ادامه وردپرس در نگارش 5 از ادیتور گوتنبرگ رونمایی کرد.
برای فعال سازی نشانه گذاری اسیکما نمایش سوال و جواب در لینک های گوگل باید با توجه به ادیتوری که روی وردپرس خود دارید اقدام نمایید.
1. نمایش سوال و جواب در نتایج گوگل با افزونه Yoast SEO
اگر شما جزء کساتی هستید که از ادیتور جدید گوتنبرگ استفاده می کنید و افزونه Yoast SEO را روی وردپرس خود نصب کرده اید، می توانید با خیال راحت از طریق همین افزونه FAQ زیر عنوان در نتایج گوگل خود را ایجاد نمایید.
در واقع بهترین راه برای ایجاد یک صفحه سوالات متداول خوانا و قابل فهم برای وب سایت های وردپرسی دارای ادیتور گوتنبرگ فعال، استفاده از داده ساختار یافته نشانه گذاری content blocks در افزونه yoast SEO است.
این اسکیما به شما کمک می کنند تا مثل آب خوردن صفحه پرسش و پاسخ خود را به شکل زیر عنوان در نتایج گوگل ایجاد نمایید.
آموزش فعال سازی افزونه yoast SEO
با استفاده از افزونه Yoast SEO می توانید تمامی داده های ساختار یافته ایجاد شده برای صفحه FAQ را به صورت خودکار اضافه نمایید. این امر موجب می شود تا موتورهای جستجو به شکل راحت تری محتوای شما را درک کنند. برای ایجاد صفحه پرسش و پاسخ در نتایج گوگل با استفاده از Yoast SEO به ترتیب زیر پیش بروید:
وارد وردپرس شده و صفحه ای که قصد نمایش سوال و جواب در نتایج گوگل برای آن دارید را باز کنید.
همانند تصویر زیر روی علامت «به علاوه» کلیک کنید.
سپس در منو نمایش داده شده روی گزینه Yoast بلوک داده ساختار یافته کلیک کنید. در ادامه نیز FAQ را انتخاب نمایید.
حال می توانید در باکس مشخص شده اقدام به ایجاد سوالات در نتایج گوگل نمایید.